Pop-up’s interessant voor merken

Pop-up’s schieten al enkele jaren als paddestoelen uit de grond.  Maar bij  nader inzien steken er ook heel wat giftige paddestoelen tussen.  Het is niet vreemd in het nieuws te lezen dat handelaars niet unaniem tevreden zijn met de komst van de zoveelste pop-up die hun omzet komt wegkapen.  Of andere artikels waar het gaat over slechts ingerichte, snel opgezette tijdelijke winkels…

In Belgie worden pop-up’s nog vaak gezien als amateuristische winkeltjes.  Elders in de wereld merken we dat steeds meer merken de kracht van dit tijdelijke fenomeen wisten te ontdekken.

Denk aan Coca Cola, Porsche, Addidas of The North Face.  Allen zijn het merken die de tool ‘pop-up’ perfect wisten te integreren in hun marketing en communicatiebeleid.  Ola, maakte er met zijn Magnum stores zelfs een heel winstgevende manier van reclame maken van.

Smaakt dit naar meer?  Lees er meer over in het boek ‘Pop it UP’ (Lannoo Campus)