Wat wil jij bereiken met je pop-up?

Pop-ups  worden om diverse redenen opgezet.  Als reclamestunt, testlocatie of als extra winkelpunt.  Welke reden jij ook hebt, doe het vooral doordacht!  Begin niet zomaar een tijdelijke winkel omdat het aantrekkelijk lijkt of nu éénmaal ‘in’ is.  Denk eerst na over volgende zaken:

-Wie is mijn doelgroep?
-Wat zijn mijn doelstellingen?
-Wil je iets verkopen?  Wil je enkel etaleren?
-Wat mag het kosten?  Wat is je budget?
-Wil je omzet realiseren en zo ja, wat is je doel?
-Waarom zouden mensen naar je pop-up komen?

Door op deze vragen een duidelijk antwoord te formuleren, verplicht je jezelf na te denken over een strategie.  Je vermijdt dat je zomaar instapt en pakt het grondig aan.  Eerst een strategie, dan pas het (gedurfde) concept en de uitwerking.

Op zoek naar een stappenplan voor je pop-up tot een succes te maken?  In ons boek ‘Pop it up (Lannoo Campus)’ vind je het allemaal.