Klanten lokken naar je pop-up

Communicatie rond je pop-up is nog belangrijker dan voor permanente winkels.  Gezien het tijdelijke karakter, moet je immers vanaf dag 1 full house bereiken.  Hoe doe je dat?  Enkele tips:

-Start vroeg
Om vanaf dag 1 veel volk te hebben in je pop-up, moet je de communicatie vroeg opstarten.  Start met prikkelen en maak nieuwsgierig.   Besticker bijvoorbeeld de etalage met een ‘hier komt…’

-Maak een communicatieplan
Definieer vooraf wie je wil bereiken, welke boodschap je wil brengen en hoe je dit op de beste manier doet.  Massa communicatie is duur en meestal weinig efficiënt tenzij je over een groot budget beschikt.  Wees creatief, bepaal je doelgroepen en boodschap en ga er voor op guerrilla wijze!

-Guerilla aanpak
Guerrilla strijders staan ervoor bekend om met weinig middelen toch te zorgen voor een grote impact.  Laat dit je inspireren tijdens het communiceren van je project.  Denk aan muurschilderingen, flash mobs of opvallende wegwijzers.

-Zorg voor magneetkracht
Externe communicatie is belangrijk, maar ook in je pop-up leg je de basis voor veel bezoekers.  Zorg dat je tijdelijke winkel werkt als een magneet en dat mensen er willen geweest zijn.  Zet events op, met een beperkt aantal plaatsen.  Werk met bv’s of integreer dj-sets op vrijdagavond.  Durf je nog verder gaan?  Overweeg een secret room, waar je (al of niet via een wedstrijd) toegang moet toe verdienen.  Wedden dat er in mum van tijd volk voor je deur staat?

Meer tips? Koop ons boek: Pop it up (lannoo Campus)