Wat kan je leren van Disney ivm personeelscoaching?

Hoe zorg je ervoor dat je personeel net zo ‘over’ is van je pop-up als jezelf?  Een moeilijke opdracht zo blijkt in de praktijk.  In de meeste winkels maakt men immers het verschil met het personeel.  Maar hoe doe je dat?

Laat ons even kijken hoe Disney erin slaagde in zijn themaparken.  Alles start bij de aanwerving.  Niet het diploma maar de attitude primeert.  Daarna moet er getraind worden.  En veel.  En dat trainingsprogramma start voor de persoon in kwestie effectief wordt aangenomen.  Tijdens dit programma ziet Disney meteen of je wel of niet in de groep past, hoe je omgaat met instructies, deadlines en dergelijke meer.
disney employée handbook
Raak je door het trainingsprogramma, dan krijg je het personeelshandboek.  En hoe kan het ook anders, dat boekje ziet eruit als een stripverhaal.  Een strip met allerlei geboden en tips om extreem klantgericht te handelen en boodschappen zoals ‘Always keep stilling’.

Tot slot waarderen ze elke feedback van het personeel, omdat ze ervan uitgaan dat iedereen een groots idee kan hebben, onafhankelijk van zijn positie.

Een HRM strategie waar veel bedrijven iets kunnen van leren.  En waarom niet, eentje om toe te passen bij je volgende pop-up project!

Meer over personeel en pop-up’s?