Schaarste doet kopen

Straks is de zomer er terug.  En zijn er honderden terrasjes en ijskraampjes.   Maar hoe zorg je ervoor dat je er uit springt met je ijssalon?  Magnum ice cream speelt al een 4-tal jaar in op schaarste.  En mensen/shoppers blijken hier heel gevoelig voor.

Zoals elk jaar plant Magnum ook komende zomer terug zijn ‘seasonal pop-up’s’ in vele grootsteden.  Ze vullen een lege handelsruimte en brengen er een interactieve, premium beleving.

Met ‘The art of Magnum’, laten ze klanten hun ijsje personaliseren.  Welke chocolade wil men er rond, welke toppings…   Elke klant kan er zijn eigen meesterwerk van maken.

Deze beleving kan enkel tijdens de zomermaanden, waardoor ‘a sense of urgency’ ontstaat.  Een gevoel van ‘dat mag ik niet missen’.  En laat dat nu net één van de grote angsten zijn van de hedendaagse consument.  Niet voor niets noemen we de jonge generatie de FOMO generatie (Fear Of Missing Out).

Magnum store almost closing

Advertenties